Tips & tricks van coach Breda:

Een goede tip is altijd welkom, daarom hierbij tien gouden tips & tricks die jou helpen om je tijd op de werkvloer beter in te plannen met coach Breda. Hiervan heb je veel profijt omdat het de persoonlijke effectiviteit verhoogd. Door ons drukke bestaan zijn er tegenwoordig veel onderzoeken naar het zo effectief mogelijk indelen van onze tijd, dit noemt men time-management. Met deze tips van coach Breda kan je direct aan de slag:

  1. Deel grote projecten op in kleinere delen waarmee direct resultaat kan worden behaald, zo blijf je gemotiveerd om grote projecten te behalen.
  2. Stel hierbij ook duidelijke deadlines in, zo hou je de focus op die taken.
  3. Sommige taken hebben een hogere prioriteit. Maak een duidelijk overzicht welke taken dat voor jou zijn en stel anderen hiervan op de hoogte.
  4. Leren nee zeggen is belangrijk, net als het aanleren van delegeren.
  5. Taken die veel tijd kosten zoals bellen en e-mailen kan je het beste inplannen op vaste tijdstippen.
  6. Probeer eens een week exact bij te houden waar je tijd wordt aan besteedt, zo weet je niet alleen waar jij jouw tijd aan besteedt maar ook hoe lang taken duren.
  7. Juist op momenten dat de stress hoog op loopt is het raadzaam om mini-breaks te nemen. Dit zorgt voor een objectieve blik op het project en voor nieuwe energie.
  8. Plan momenten in waarbij er minimale externe factoren zijn die voor afleiding kunnen zorgen. Gebruik deze momenten voor de taken die veel prioriteit hebben.
  9. Ruim je bureau op, door dit te ordenen ben je minder snel afgeleid en heeft alles een vaste plek, zo hoef je niet langer te zoeken naar documenten op het moment dat je ze nodig hebt.
  10. Door middel van deze tips creëer je meer rust in het werk, wat uiteindelijk niet alleen de effectiviteit ten goede komt, maar je gaat ook met meer plezier naar het werk!

Hulp nodig in je carrière? Met coach Breda zet je jouw carrière weer in een daglicht! Plan hier een gratis oriëntatiegesprek in.